solidariteit.reismee.nl

Terug naar Beit Sahour

148 liter heerlijke olie uit alle olijven die wij geplukt hebben,goed werk verricht en o zo lenig geworden.

Tijdens het plukken de meest vreselijke verhalen gehoord over een militaire gevangenis voor alle gevangenen,arrestanten op de West Bank. Gevangenen die daar onder erbarmelijke omstandigheden verblijven,gevangenen die door marteling door anderen of door langdurige ondervraging zaken die zij niet hebben gedaan bekennen.

De gevangenis voor Palestijnen in Jeruzalem waar mensen ook niet volgens de mensenrechten worden berecht,ondervraagd en gevangen gehouden. Democratie,nou doe dan maar niet!

Over de oorlog met Libanon waarbij de gevechtsvliegtuigen over dit dorp vlogen en de raketten vanuit Libanon hier in de buurt neerkwamen. Mensen gingen massaal de straat op om te demonstreren tegen de oorlog. De meeste slachtoffers in Israel door deze oorlog,waren Palestijnen. Angstige tijden omdat op de heuvels bij dit dorp een grote militaire basis ligt die doelwit van Hezbollah was.Maar goed,te veel informatie om jullie allemaal te schrijven .

Maar goed,als ik het Nederlandse nieuws volg en zie wat ' onze grote leider' Geert over Israel zegt en schrijft,dan hoop ik niet dat wij het zelfde niveau van rechtspraak krijgen en dat onze democratie niet gelijk wordt aan de van Israel.

Morgen naar de Negev woestijn waar wij de vernietigde dorpen van de Bedoeien gaan bezoeken,zij worden vernietigd om daar een vredespark aan te leggen.Dit park wordt aangelegd door het Joods Nationaal Fonds dat wereldwijd opereert.

Ik zal dus niet kunnen schrijven,groet Jose

geeske

Ha Jose, Ben benieuwd naar je verhalen over Negev! Hoor het graag samen met de beelden die je daar maakt.

Groeten, Geeske